Pasidalinkite savo sužadėtuvių istorija


SUPERMAMŲ FORUMĄ NUKARŪNAVO „NUOTAKŲ NAMUČIAI“

Pradėjus tyrimą matyti, kad feisbuko grupė „Nuotakų namučiai“ turi beveik 9 tūkst. narių, o „Būsimų jaunikių chat“ grupė turi vos 70 narių. Vestuvių planavimo valdovės yra merginos, ir jas planuodamos šiuolaikinės nuotakos į pagalbą kaip pagrindinį įrankį pasitelkia slaptas feisbuko nuotakų grupes, kuriose prisipažino, kad apsilanko bent kelis kartus per dieną ir iš ten gauna didžiausią dalį informacijos. Atlikome nedidelę apklausą ir pakalbinome ApieVestuves.lt redaktorę Simoną Krasauskienę, kad išsiaiškintume, kodėl visgi nuotakos planuoja vestuves feisbuko grupėse?

Statistika: be feisbuko nuotakų grupių nė iš vietos

Jei nebūtų feisbuko grupių, kuriose renkasi nuotakos, vestuvių planavimas būtų daug sunkesnis, prisipažino būsimos nuotakos.
Beveik visos būsimos nuotakos kitų merginų patirtį nurodo kaip pagrindinę priežastį, dėl ko jos mėgsta feisbuko nuotakų grupes ir kodėl joms tai yra informatyviausias šaltinis ruošiantis vedyboms. Jau susituokusios merginos, išgyvenusios tam tikras situacijas, noriai dalijasi patirtimi, duoda naudingų patarimų, taip pat galima pasiklausti kitų merginų nuomonės, ką geriau samdyti, o ko ne, pasidalyti vestuvių planavimo rūpesčiais. Moterys prisipažino, kad jas labiausiai domina tikros patirtys, o ne šia tema rašomi straipsniai, nors teigia, kad straipsnius perskaito pirmiausia, o tik paskui ieško tikrų patirčių feisbuke.
Dar viena iš priežasčių, kodėl būsimos nuotakos praleidžia daug laiko feisbuke ir ten viską planuoja, yra nepasenusi, šviežia informacija, kurios nereikia ilgai laukti, o atsakymus gali gauti čia ir dabar. Merginos sako, kad šiose grupėse pasisemia idėjų, ką dar galėtų padaryti per savo vestuves. Jos gali peržiūrėti tiekėjų siūlomas paslaugas, su jais kontaktuoti ir išgirsti kitų nuotakų atsiliepimus apie įvairias paslaugas.

Kokios informacijos dažniausiai ieško būsimos nuotakos?

  1. Atsiliepimų iš kitų merginų apie paslaugas, jų rekomendacijų, kur geriau nesikreipti.
  2. Lygina kainas, domisi įvairių paslaugų kainoraščiu, ieško pigesnių daiktų.
  3. Paslaugų tiekėjų kontaktų – fotografų, konditerių, vedėjų, dekoratorių, muzikantų, kirpėjų.
  4. Ieško parduodamų prekių – vestuvinių suknelių, batelių, auskarų ar kitų vestuvėms reikalingų daiktų.
  5. Idėjų vestuvių šventei – dekoravimo, žaidimų, pakvietimų ir t. t.

Vestuvių rinkos ekspertės nuomonė

Ką apie tai, kad merginų pagrindinis įrankis planuojant vestuves yra feisbuko nuotakų grupės ir jos ten praleidžia didelę laiko dalį, mano 9 metus vestuvių rinkoje besisukanti ApieVestuves.lt redaktorė Simona Krasauskienė?
Kai tik atsirado portalas jaunavedžiams ApieVestuves.lt 2009 metais vis sulaukdavome klausimo, ar nebijome, kad mūsų neskaitys, nes nuotakos skaito supermamas? Tas dalyvavimo efektas buvo reikalingas, bet jam sukurti reikia žinių, o žiniomis dalytis nori nuotakos – asmenine patirtimi, eksperto nuomone, nori išgirsti kito žmogaus nuomonę, pasiklausti patyrusio specialisto. FB grupės tapo populiarios, nes viena anketa turi asmeninį profilį, dalyvauji slaptoje nuotakų grupėje ir savo draugei šimtąjį kartą neaiškini, kaip jautiesi, ir jos neklausinėji, kuri suknelė gražesnė. Turi būrį bendraminčių, ir valio. Dalyvavimo efektas, asmeninių sprendimų pasitikrinimas, naudingos informacijos surinkimas, nemokamos profesionalų konsultacijos, pirkimo ir pardavimo sandoriai – viskas vienoje vietoje ir laiku.

Apie 70 proc. apklaustų merginų dažniau tik skaito informaciją grupėse, bet pačios aktyviai nedalyvauja, t. y. nerašo komentarų. Tik 20 proc. merginų prisipažino, kad aktyviai skaito grupėse pateiktą informaciją ir taip pat aktyviai rašo komentarus, ir klausia, ko nežino. Kaip manote, kodėl jos taip elgiasi?

Lietuvaičiai vis dar neišmano internetinio bendravimo etiketo ir merginos su savo klausimais bijo būti išjuoktos, sulaukti kandžių komentarų ir būti kitaip psichologiškai nuskriaustos. O vartotojai dažniausia skirstomi į kelias grupes: aktyvūs, kurie kuria turinį, ir pasyvūs – stebėtojai. Jie generuoja vizitus į portalus, paslaugų teikėjų puslapius, bendrauja privačiomis žinutėmis su merginomis, kurios turi panašių interesų, netgi ateina į gyvus susitikimus. O kiti klausia, komentuoja, dalijasi.
Įdomu tai, kad merginos dažnai neišstoja iš grupės kelis mėnesius ir kaip visko patyrusios konsultuoja kitas merginas.

Nuotakos atskleidė, kad planuodamos savo vestuves daugiau informacijos randa feisbuko nuotakų grupėse negu internetiniuose portaluose ar žurnaluose, taip pat feisbuke greičiausiai gauna atsakymus į klausimus. Kaip apibrėžtumėte šiuolaikinę nuotaką, kuri nori visko čia ir dabar ir pasitelkia socialinius tinklus tai informacijai gauti? Kuo tokia nuotaka skiriasi nuo prieš maždaug penkerius metus buvusių nuotakų?

FB leidžia rasti informaciją čia ir dabar ir net nereikia „googlinti“ – viską tau pateikia komentaruose po tavo klausimu.
Todėl šių dienų nuotaka gauna informacijos daug, greit, iš skirtingų šaltinių ir ją patikrinusi naudojasi paslaugomis ar perka prekes, o prieš penkerius metus nuotaka ilgiau ieškodavo informacijos, galvodavo, kokius paieškos žodžius vesti „Google“ paieškoje, kad rastų įdomesnių šaltinių.
Vartojimas greitėja, pagrindinė valiuta – laikas, todėl ir ApieVestuves.lt redakcija ruošia trumpus aiškius tekstus, tutorial tipo, apžvalgas ir administruoja FB nuotakų grupes.

 Ar jau skaitei apie:

 
Tavo komentaras
Tavo vardas
El. paštas
Tai ką galvoji
     (Mes tikimės viskas padorumo ribose)
Facebook draugai rekomenduoja
0
Komentarai