Vestuvių fotosesija jaunavedžiams


R. KALINKINAS: KŪRĖJUI IŠ ESMĖS NESVARBU, KOKĮ GAMINĮ KURTI

Robertas Kalinkinas – drabužių dizaineris ir scenografas. Pastaruosius aštuonerius metus dirba ir kaip dekoracijų dailininkas bei scenografas kuriant ir filmuojant reklamas, taip pat yra televizijos laidų stilistas. Visgi didžiausią Roberto Kalinkino laiko dalį užima kolekcijų kūrimas ir siuvimas. Pasak dizainerio, darbe jam svarbiausi yra procesas ir kūrybos laisvė bei dizainerio ir kliento tarpusavio ryšys.
Dizainerio karjeros pradžia
Kaip ir daugelis kitų dizainerių, R. Kalinkinas iškart netapo garsia įžymybe, įkūrusia savo mados namus. Viskam reikėjo nemažai laiko, didelio atsidavimo ir kūrybos laisvės savo darbe.
„Tai įvyko jau seniai, tačiau pamenu, kad visai nesijaudinau. Tuo metu savo parduotuvių neturėjome, teko susitikinėti su klientėmis partnerių butikuose ir matuoti pirmas nuotakas ten. Kūrėjui iš esmės nesvarbu, kokį gaminį kurti, svarbu pats procesas ir kūrybos laisvė. Aš mėgstu pasiruošti procesui, tad su nuotaka ar jaunikiu būna net keli susitikimai geresniam tarpusavio ryšiui sukurti.“
Kūrybos procesas
Kūrėjas nuo savo klientų neslepia, kad, kaip ir rašytojus, jį dažnai ištinka laikinos kūrybos krizės.
„Visada geriau nukelsiu susitikimą kelioms dienoms ar valandoms, negu atėjus nuotakai ar jaunikiui neturėsiu jiems puikios ir šviežios idėjos. Mano komanda ir aš tikime paprastu polėkiu ir žmogiškumu, todėl puikiai suprantame, kad nuotaka jaudinasi, tad papildomų rūpesčių nesukuriam. Man išties sekasi – pasirinkau būti itin atviras su klientais ir mainais visada sutinku atsidavusią ir manimi pasitikinčią nuotaką, su kuria kartu kuriam, kad ir itin paprastą ar visiškai avangardinę, bet svarbiausia – absoliučiai vienetinę suknelę.“
Kūrėjas sako, kad kūrybos pradžia panaši, bet procesas ir rezultatas visada lieka išskirtiniai. Dizaineris laiko save jautria asmenybe, todėl jam svarbūs akių kontaktas ir kliento kūno kalba.
„Dažnai perprantu klientą jam net nepasakius, kas kelia rūpesčių ar kaip tik patinka. Manau, kiekvienas atsidavęs kūrėjas kas kartą išgyvena didelės atsakomybės jaudulį.“
Suknelę kuria dėl asmenybės, kuri ją dėvės
„Manęs visiškai nedomina vestuvinė suknelė. Aš kuriu ir jas siuvu ne dėl suknelės paskirties, o dėl asmenybės, kuri ją dėvės. Atsiminkite, kiek daug aplinkui gražių drabužių ir kaip mažai jų mums tinka. Kūrybinis procesas visada prasideda nuo įkvėpimo, kuris man ateina po susitikimo su klientu, o ne atvirkščiai“, – savo darbo principus nusako R. Kalinkinas.
Patarimas ieškančioms suknelės
„Reikia žinoti skirtumą tarp galiu ir noriu. Dėl norimo daikto galima juk ir inkstus parduoti, bet ar verta? Ar menama suknelė iš tiesų yra tai, ko Jūs norite? Apsibrėžkite biudžetą ir dirbkite su tuo, ką turite. Nėra nieko nei gėdingo, nei blogo tame, jeigu geidžiamo dizainerio paslaugos Jums neįkandamos. Juk galima tiesiog pasikonsultuoti su juo ar bent gauti patarimų ir tai nekainuos tiek, kiek kainuoja siuvimas. Kiekvieną kartą į viską žvelkite paprasčiau“, – visoms klientėms per susitikimą pataria dizaineris.
Moteriški vestuviniai kostiumėliai
„Šiais laikais riba tarp moterų ir vyrų yra nutrinta kaip kreida nuo mokyklinės lentos. Tai senos taisyklės, kurias reikia keisti. Moteriškumas toli gražu nėra vien drabužiai. Pavyzdžiui, praeitą sezoną mes prekiavome išskirtiniais kostiumėliais ir jie iki šiol neįtikėtinai paklausūs. Būtent kelnės ir įdomūs topai tampa WOW dalyku“, – pritaria dizaineris vienai iš naujausių mados tendencijų.
Verslo laimės paslaptis
Atskleisdamas savo verslo paslaptį R. Kalinkinas sako, kad jo verslas neturi jausmų, todėl neturi ir laimės, nes tai yra tik verslo modelis su metiniais tikslais.
„Kita vertus mano komandos laimės paslaptis labai paprasta – mes patys paprasti. Tikime sąžiningumu ir atvirumu. Gal dėl to žmonės pasitiki mumis ir mes greitai randame kelią.“
„Svarbiausia tikrai bus žmonių atsiliepimai apie jus. Juk seniausias reklamos būdas ne veltui vienas stipriausių. Paskui jau viešumas ir, žinoma, pristatymai“, – apie pasitikėjimo ir žinomumo didinimą atvirai kalba dizaineris.
Nesvarbu, ką kurti, svarbiausia teigiamas atsakas iš kliento
Paklausus dizainerio nuomonės apie tai, kad suknelės dažnai kuriamos dėl komercijos, o ne kaip viena iš kūrybos išraiškų, talentingas kūrėjas prisipažino, kad jaučia tam tikrą gėdą už visus tuos, kurie apsimeta, jog jiems rūpi klientas, bet sukneles kuria pagal vieną ir tą patį šabloną.
„Man nesvarbu, ką kurti: prijuostę, interjerą ar suknelę. Juk tai daroma dėl daug didesnio ir svarbesnio tikslo nei pats daiktas. Aš jaučiu pasitenkinimą ir pilnavertiškumą, kas kartą, kai nuotaka atsiunčia gėlių ir dovanų po šventės dėkodama už puikų jausmą. Įsiskaitykit: jausmą, ne suknelę. Ar gi ne tai svarbiausia?“
Nuotakos vis dažniau kreipiasi į dizainerius nei į nuomos salonus
Kūrėjo nuomone seniau merginos Lietuvoje rinkdavosi nuomotas sukneles, o šiais laikais, kai nuomos ir siuvimo kaina neįtikėtinai supanašėjo, dauguma visgi renkasi individualų ir neprimestinį domėjimąsi bei pagalbą.
Dizaineris Robertas pamena, kad kai dar nebuvo galimybės idėjų vestuvinėms suknelėms pasisemti iš interneto, įkvėpimo nuotakos ir dizaineriai ieškodavo spaudoje ar televizijoje stebėdami ryškias asmenybes.
„Dažnu atveju tai yra iki šiol žymios ar net ikonomis tapusios asmenybės, nuo kurių mirties neretai būna jau praėjęs koks pusė amžiaus, bet jos vis dar daro stiprią įtaką dabarčiai. Žinoma, labai smagu susitikti ir su nuotaka, kuri savo suknelę sapnuoja jau nuo keturiolikto gimtadienio.“
Moteriškumo samprata pagal dizainerį
Dizaineris, apibūdindamas moteriškumo sampratą, pirmiausia išskiria ištikimybę ir teigia, kad moteris privalo visada būti gyva ir ištikima sau.
„Pamirškime tas sapaliones apie stiprias, išdidžias ir pan. moteris. Kiek tokių pažįstate? Tikri žmonės netobuli, drovūs, drąsus, veržlūs ir atvirkščiai – ramūs. Tikros moterys kartais itin jautrios, ir dažnai labai nedrąsios. Stenkitės būti ištikimos sau – tai padeda pasiekti tikslų.“

Ar jau skaitei? 

 
 
 
 
Tavo komentaras
Tavo vardas
El. paštas
Tai ką galvoji
     (Mes tikimės viskas padorumo ribose)
Facebook draugai rekomenduoja
0
Komentarai
SKAITOMIAUSI
EKSPERTŲ STRAIPSNIAI
KATALOGO NAUJIENOS