JOLITOS IR ERIKO MEILĖS ISTORIJA 2004 07 30– ...


ŠARŪNAS KRYŽIUS VAIZDAIS PASAKOJA MEILĖS ISTORIJAS

Fotografas Šarūnas Kryžius www.skfoto.lt
Šarūnas Kryžius, pradėjęs nuo krepšinio fotografavimo, įgijo patirties ir dabar jau ne pirmus metus profesionaliai fotografuoja vestuves. Taigi vyro savaitgaliai šiltuoju metų laiku užimti – jis įamžina žmonių laimę ir meilę. Jei dar nematėte šio fotografo darbų, galbūt susipažinti jums padės Šarūno kurtos nuotraukos: jose pasakojamos meilės istorijos, atskleidžiami jausmai, nuotaikos, emocijos... Šiandien mes Jums papasakosime apie išskirtinius šio fotografo bruožus.

Pasigrožėkite ir pasidžiaukite

1. Šviesa šviesoj. Nuotrauka atspindi ir jaunų žmonių džiaugsmą, šviesias jų emocijas, ir meilės bei gamtos darną – jokių kontrastų: šviesūs drabužiai, šviesus laukas, romūs arkliai. Ramus pasijodinėjimas, jokių praeitų amžių imitacijų, juk puikiai galime atrodyti ir būdami savimi. Nuotraukoje atsiverianti erdvė tarsi atspindi jausmų galią, kaitra alsuojanti šviesa – šiltą bendravimą. Žmonių, gyvulių ir aplinkos darna: ramybė ir džiaugsmas, gyvybė ir šiluma – visa dera šioje nuotraukoje.
2. Rūpinimasis. Trise – žirgas, mergina ir jaunuolis. Koks švelnus rūpestis sklinda iš vaikino, kai jo mergina žavisi šviesiu gražuoliu. Ir abiejų jaunuolių šypsenos, reiškiančios: jaučiu, kad mano mylimas žmogus yra laimingas. Glostyti, apkabinti, šypsotis – šioje nuotraukoje rūpinimasis kitu atskleidžiamas ne kaip varginantis rūpestis, o kaip malonus globėjiškas jausmas, juk mylėti tai ir gebėti rūpintis kitu.
3. Išsipildymas. Nuotraukose kuriama istorija, pasakojanti apie rūpestį ir meilę, kurie galų gale ir atveda prie šio bučinio. Bučinys – štai kas yra rūpinimosi, aistros, meilės išsipildymas. Tarsi sakydamas, kad tai ir yra svarbiausia, fotografas išryškina bučinį – fonas ir erdvė nėra tokie svarbūs kaip kitose nuotraukose.
4. Dviese. Bučinys pratęsiamas kitoje aplinkoje. Nuo tvankaus, bet žavaus baltumo ar vasaros kaitros pereinama į gaivesnę ir intymesnę aplinką – pakrantė priklauso tik dviem žmonėms, joje gaivu ir jauku. Nors akiai vaizdas atviras, bet fotografas geba sukurti tokią saugią aplinką, kuri priverčia žiūrintį į nuotrauką jaustis už šios jaukios aplinkos ribų – niekaip nesutrikdysi besibučiuojančių įsimylėjėlių.
5. Šlapia, bet ne vulgaru. Nuotraukos, kurių herojai šlapiais drabužiais, dažnai būna vulgarios. Šita džiugina akį – šlapi drabužėliai ne atidengia, ko nereikia, o tik reiškia gaivą. Intymi poza atskleidžia artumą. Rankos apkabina mylimą žmogų, o būsimo bučinio pažadas, regis, išsipildys čia pat – šioje nuotraukoje.
6. Gyvybė. Šioje nuotraukoje iš jaukios aplinkos pereinama į atviresnę, kur kas drąsesnę. Intensyvi žalia reiškia gyvybę, tekantis vanduo taip pat simbolizuoja gyvybę. Rodos, kad nuo tiek intensyvumo turėtų paskausti akys, bet taip nėra – priešingai, vaizdas atpalaiduoja, ramina. Meilė, žiūrėjimas vienas kitam į akis ne tik neardo šios žalios harmonijos, bet ir papildo ją – pagyvina, ir išeina taip, kad svarbiausiais šioje nuotraukoje tampa vaikinas ir mergina – įsimylėjėliai – o simboliai tėra fonas. Taip ir gyvenime, aplinka įsimylėjusiems tampa tik fonu, o jie patys – esme, nesvarbu, kokioje erdvėje.
7. Svajos. Šioje nuotraukoje fotografas spalvomis žaidžia kiek kitaip, jau nebe taip ramiai, ne drastiškai, bet subtiliai: pulsuojančiai žaliai gyvybei kontrastuoja šviesiai apsirengę ir ramūs įsimylėjėliai. Fotografas ir vėl puikiai atskleidžia, kaip dera intensyvi žalia su ramia balta, gyvybingumas ir ramybė. Nuotraukoje tarsi teigiama: svajokite, nes kitaip ir negalima, kai aplink tiek energijos, teikiančios jėgos toms svajoms išsipildyti.
8. Drauge. Čia kur kas mažiau dėmesio erdvei ir fonui – dėmesys atkreipiamas ne į simbolius, o į žmonių žvilgsnius. Interpretuoti galima įvairiai – gal porelė mąsto apie ateitį, gal svajoja, gal laukia stebuklo... Svarbiausia, kad jie drauge ir kūno kalba išreiškia saugumą ir šiltus jausmus – mergina ne tik apkabinta ir priglausta mylimojo, bet ir pati liečia savo išrinktąjį. Jaunuoliai neįsitempę, taigi žiūrėjimas į ateitį jų nebaugina, juos ramina buvimas drauge.
Visos šios nuotraukos tarsi vienas pasakojimas, akcentuojantis gamtos ir žmonių darną, perteikiantis spalvų simbolius ir emocijas. Pasakojimas apie meilę: ramią ir šiltą, erotišką ir gyvybingą. Tai meilės istorija, atskleidžianti poros džiaugsmą, rūpinimąsi vienas kitu, intymumą... Žalios vasaros meilės istorija.

Įsimylėję iškylautojai

9. Ieva ir Adomas. Nuotraukoje tarsi atkartojama šių dienų Ievos ir Adomo istorija. Žalias gyvybingas rojus, kuriame besišypsanti mergina (o juk visos moterys – Ievos dukterys) siūlo obuolį. Vaikinas žiūri į akis tarsi svarstydamas, kaip pasielgti, nors istorijos pabaiga aiški. Ryškūs merginos drabužiai ir santūri šypsena paverčia ją tikra Ieva – ne šiuolaikine gundytoja, o subtilia vilioke.
10. Iškyla. Viena mėgstamiausių temų – iškyla – gali atskleisti tiek daug: džiaugsmą, atsipalaidavimą, žaismingumą... Šios nuotraukos privalumas – natūralumas, spontaniškumas ir gyvybingumas. Nuotraukoje matome du laimingus žmones, o detalės – knyga, skrybėlaitė, krepšelis... – taip puikiai apmąstytos, kad sukuria jaukią aplinką, tačiau neatkreipia nereikalingai daug dėmesio. Fotografo nuotraukose svarbiausi yra žmonės ir jų jausmai. Gamta ir žmogaus jausmai harmoningai dera.
11. Pažaiskime. Spalvinga ir nuotaikinga nuotrauka kviečia: pažaiskime. Nors jaunų žmonių veidai rimti, bet už dirbtinių lūpų ir ūsų matome slypinčias šypsenas. Nors nuotraukos herojai pasitempę, vaizdas pulsuoja gyvybingumu – žinoma, čia nemažai prisideda spalvinis sumanymas: ryškūs kontrastai visada pagyvina vaizdą. Jaunuoliai apsimetinėja herojais, bet žavumas ir slypi tame, kad šioje nuotraukoje apsimetinėjama neapsimetinėjant – tai lyg žaidimas: mėgavimasis tuo, ką darai.
12. Komiškoji. Šį kartą apie šypseną galime ne tik nutuokti – ji kuo aiškiausiai matoma jaunuolių akyse. Nuotrauka atskleidžia, kokie išraiškingi gali būti žvilgsniai. Žaidimas tęsiasi: balta ir juoda skrybėlės ne tik sukuria puikų kontrastą, bet ir žaismingai paryškina proporcijas. Kadangi fotografuota iš viršaus, vaizdas gal kiek komiškas, bet gražiai, švelniai, o ne grubiai iškraipant proporcijas. Linksma nuotrauka, pakelianti nuotaiką – fotografas puikiai jaučia humorą, žino saiko ribas ir jų neperžengia.
13. Mirgu margu. Dar viena labai žaisminga nuotrauka, kurioje apgalvotai sudėlioti spalviniai akcentai. Žalias fonas truputėlį prislopintas, o intensyvios suknelės ir rankšluosčio spalvos maloniai patraukia dėmesį. Jaunuolių veidai spinduliuote spinduliuoja džiaugsmą, o šypsenos tarsi mena laimingą vaikystę – tokios nuoširdžios ir natūralios. Emocijų ir spalvų ryškumas daro neįtikėtiną įspūdį – šypsotis pradeda žiūrintis nuotrauką, nors nežino, ko šypsosi.
Kiekviena Š. Kryžiaus nuotrauka tarsi gyvena atskirą gyvenimą – ji pasakoja laimingų žmonių istoriją. Nuotraukose fotografas fiksuoja žmonių jausmus, kurie aiškiai matosi žiūrint į bet kurią nuotrauką ir nesvarbu, kiek laiko prabėgo – kelios savaitės po fotosesijos ar keli dešimtmečiai po vestuvių.
14. Grožis paprastume. Dar viena nuostabi tema – gėlių įteikimas. Įteikti gėles ir jas gauti visada džiugu, nesvarbu, kokia aplinka, kokios gėlės ir kokia proga. Ši nuotrauka įspūdinga savo paprastumu, ji užbaigia pasakojimą – iškyla gamtoje vainikuojama lauko gėlių puokštės įteikimu. Du iškylautojai džiaugiasi vienas kitu, puikia diena, yra laimingi ir laisvi. Rodos, nieko nauja ir nepaprasta, tačiau nuotrauka tik patvirtina seną išmintį – grožis slypi paprastume.
Š. Kryžiaus nufotografuoti jaunuoliai – tarsi Ieva ir Adomas, vis dar žaidžiantys rojuje: jie laimingi, emocionalūs, spalvingi, išdykę ir tokie žaviai paprasti. Juos džiugina laukuos skintų gėlių puokštė, o didelės kuprinės visai nesunkios. Džiaugtis gyvenimu – nuostabu.

Meilės istorija kaip pasakoje

15. Žiūrėjimas. Žiūrėti į akis – būdas suprasti partnerį, daug ką jam pasakyti, atskleisti paslaptis, atsiprašyti... Tai dialogas be žodžių. Kaip tik toks dialogas be žodžių ir vyksta šioje nuotraukoje: partneriai žiūri vienas kitam į akis ir tai yra svarbiausia. Šis dialogas išryškintas užfiksuotame vaizde. Erdvė didelė, fonas prislopintas, aplink ramu – visa pakrantė priklauso tik šiems dviem žmonėm, tačiau čia akcentuojamos ne spalvos ar erdvė, o veiksmas. Ne akivaizdus, intensyvus, o vidinis veiksmas. Fotografas puikiai jaučia poros santykius ir juos atskleidžia vaizdais. Smagu bus po daug metų prisiminti, kokia aistringa ir emocionali buvo meilė, ir pasidžiaugti, kad metams bėgant ji tik stiprėjo ir brendo.
16. Maloni našta. Šitoje nuotraukoje taip pat akcentuojamas veiksmas, tik skirtingai nuo pirmos nuotraukos čia veiksmas yra intensyvus, kuo aiškiausias. Labai ryškios emocijos. Skirtingai nei pirmoji nuotrauka, kur galimos įvairios interpretacijos, ši spinduliuoja akivaizdų džiaugsmą ir žaismingumą – apmąstymams vietos čia nepaliekama, nebent tik tai, kad kopiama į viršų, į laimės kalną. Telieka grožėtis ne suvaidintu, o natūraliu kadru. Apskritai, fotografas dažniausiai fiksuoja nesuvaidintus, o tikrus gyvenimiškus kadrus. Poros pozuodamos vaidina, tačiau Š. Kryžius išlaukia tikrumo proveržio ir tuomet gimsta gražiausi meilės kadrai.
17. O mes laimingi. Trečioje nuotraukoje džiaugsmas pereina į kuo aiškiausią laimės išraišką. Pagauta nuostabi akimirka ne tik dėl pašokimo, bet ir dėl tam tikros aplinkos – laimės skrydį rėminantys medžių kamienai lieka už nugaros tarsi fonas. Taigi kamienai gražiai atrodo, bet „neįspraudžia“ emocijos išraiškos į rėmus. Apnuogintos medžio šaknys suteikia pakylėjimo nuo žemės efektą, o ant jų sėdinti moteris atrodo lyg deivė – laiminga vyro laimės priežastis. Nuotrauka kiek primena pasaką – stebuklinė aplinka ir laimingi herojai.
Šį nuotraukų ciklą galima būtų pavadinti pasaka. Susitikę pakrantėje jiedu kalbėjosi žvilgsniais, kol jis malonią naštą užsivertė ant pečių ir nešės su džiaugsmu. Ji užleido meilės kerus, privertusius juodu pakilti nuo žemės.
Štai trys istorijos, išmoningai papasakotos ne žodiniu, o vaizdiniu būdu. Pažiūrėjus nuotraukas galima susidaryti nuomonę apie fotografo stilių, kalbėjimo vaizdais manierą ir nuspręsti, ar norite savo meilės istoriją pasakoti vaizdais ir su tikromis išraiškingomis emocijomis. Linkime sėkmės kuriant istorijas tiek tų istorijų herojams, tiek „iliustratoriui“ – Šarūnui Kryžiui. Kaip gerą pasakojimą parašo tik geras rašytojas, taip gražias nuotraukas kuria tik geras fotografas.
 
Galerija: Peržiūrėti padidinti
Tavo komentaras
Tavo vardas
El. paštas
Tai ką galvoji
     (Mes tikimės viskas padorumo ribose)
Facebook draugai rekomenduoja
1
Komentarai
2014-02-04 23:02
Birutele
nu wa pagaliau mano tipazo naturalios foto be jokiu nesamoningu gipiuriuku ir t.t. tikros spalvos ir emocijos fainas